top of page
Поиск
  • Фото автораשלום חסון

חיסונים ואוטיזם - תביעה

Обновлено: 13 авг. 2020 г.


ב-CDC (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן ארה"ב) לא מצליחים לספק מחקרים התומכים בטענה, כי חיסונים הניתנים במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים "לא גורמים לאוטיזם".

אוסטין, טקסס ארה"ב (5 במרץ, 2020) - בתביעה פדרלית שהוגשה על ידי הארגון ICAN (ארגון פעיל להסכמה מדעת), המרכז לבקרת מחלות CDC לא הצליח לספק מחקרים המגבים את הצהרתם מזה שנים רבות, הקובעים כי חיסונים שניתנו לתינוקות בששת החודשים הראשונים לחייהם, אינם גורמים לאוטיזם.

ה- CDC טוען באתר האינטרנט שלו כי "חיסונים אינם גורמים לאוטיזם" (1). למרות טענה זו, מחקרים מצאו כי בין 40% ל -70% מההורים לילדים אוטיסטים, אשר ממשיכים להצביע על חיסונים כגורם לאוטיזם של ילדיהם, לרוב מצביעים על חיסונים שניתנו במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים (2).


חיסונים הניתנים במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים, על פי לוח חיסוני הילדות של ה-CDC, כוללים שלוש מנות מכל חיסון DTaP , HepB, Hib , PCV13 ו- IPV, (פרבנר13, המופילוס אינפלואנזה מסוג B, הפטיטיס B, טטנוס-דיפתריה-שעלת ופוליו מומת), בסך הכל חמש עשרה מנות בששת החודשים האלה (3).


בקיץ 2019 הגיש הארגון ICAN ל-CDC בקשה על פי חוק חופש המידע (FOIA) לקבל לידיו את "כל המחקרים עליהם הסתמך CDC בטענתו, כי חיסון ה-DTaP אינו גורם לאוטיזם" (4).

כמו כן, הגיש ארגון ICAN את אותה הבקשה בנוגע לחיסונים נגד HepB, Hib PCV13 ו- IPV ובנוסף, ביקש מן ה-CDC לספק מחקרים התומכים בטענתו, כי החשיפה המצטברת לחיסונים אלה בששת החודשים הראשונים לחיים, אינה גורמת לאוטיזם (5).


למרות חודשים ארוכים של דרישות, ה-CDC לא הצליח להפיק אף לא מחקר אחד בתגובה לבקשות FOIA אלה (6).


הארגון ICAN נאלץ אפוא, לתבוע את ה-CDC בבית המשפט הפדרלי, שם סוף סוף קיבל ה-CDC את ההתניה, שנחתמה על ידי שופט בית המשפט הפדרלי, אשר הבהירה כי לא ניתן לתמוך מדעית בטענה, כי חיסונים אלה אינם גורמים לאוטיזם (7).


בהתניה, ה-CDC הצליח לזהות רק 20 מחקרים:

> מחקר אחד הנוגע לחיסון ה-MMR (חיסון שארגון ICAN לא דרש לגביו מידע);

> שלושה עשר (מחקרים) הנוגעים לתימרוסל (מרכיב שלא קיים באף אחד מהחיסונים ש-ICAN דרש לגביהם); > חמישה (מחקרים) הנוגעים הן ל- MMR והן לתימרוסל;

> (מחקר) אחד הנוגע לחשיפה לאנטיגן (לא לחיסון).


ברשימת המחקרים של ה-CDC מצורפת סקירה שנערכה לאחרונה על ידי המכון לרפואה (IOM) במימון ה-CDC, אשר ערך סקירה מקיפה של מחקרים, בנוגע לשאלה האם חיסון ה-DTaP (טטנוס-דיפתריה-שעלת) גורם או אינו גורם לאוטיזם (8). התוצאה הייתה, שה-IOM לא הצליח לזהות ולו מחקר אחד, שתומך בכך שחיסון ה-DTaP אינו גורם לאוטיזם (9). במקום זה, המחקר הרלוונטי היחיד שה-IOM הצליח לזהות, מצא קשר בין DTaP לאוטיזם (10).


במילים אחרות, בתגובה לבקשות FOIA, ה-CDC העלה סקירה, שהסיקה כי אין מחקרים התומכים בכך שחיסון ה-DTaP אינו גורם לאוטיזם.


"ה-CDC מתלונן כי אלה שמעלים חששות לגבי בטיחות החיסונים אינם אנשי מדע וכי הם ניזונים ממידע שגוי" אומר דל ביגטרי, המפיק זוכה פרס האמי של הסרט "Vaxxed" ומנחה התכנית השבועית המקוונת בנושא מדע ובריאות "The HighWire". "אבל כשביקשנו מה-CDC מחקרים שיתמכו בטענה כי 'חיסונים אינם גורמים לאוטיזם', ברור שטענה זו אינה מבוססת על מדע."


"כשמדובר באוטיזם, חיסונים הם החשוד היחיד שב-CDC טוענים, כי נחקר בצורה מקיפה", מסביר ביגטרי, "עם זאת, ה-CDC לא הצליח לספק אפילו מחקר אחד, שיתמוך בטענתו, כי כל אחד מהחיסונים, שניתנים במהלך ששת החודשים הראשונים לחיים, אינו גורם לאוטיזם."


"הנתונים העדכניים ביותר מה-CDC מראים שאחד מכל 36 ילדים שנולדו השנה בארה"ב, יפתח אוטיזם", אומר ביגטרי (11). "זו מגיפה אמיתית. לו היה ה-CDC משקיע את אותם המשאבים בחקר חיסונים ואוטיזם, כפי שהשקיע בקמפיין התקשורתי נגד הורים, שטוענים כי חיסונים גורמים לאוטיזם של ילדם, העולם היה מקום טוב יותר לכולם."


זהו עוד אחד מהניצחונות הרבים של ICAN נגד סוכנויות הבריאות הפדרליות בנושא בטיחות החיסונים. ניצחונות קודמים כוללים:


> עדכון (13/08/20) ה- CDC מודה שמעולם לא ערך מחקר המשווה את בריאותם של מחוסנים לבריאותם של לא-מחוסנים כלל. מכתב רשמי בנושא כאן.


> המחלקה לשירותי בריאות ושירות אנושי (HHS) מודה כי לא סיפקה לקונגרס אף לא דו"ח אחד בנוגע לבטיחות חיסונים, כנדרש על פי המנדט לחיסוני ילדות בטוחים יותר, בחוק הלאומי לפגיעה מחיסוני ילדות, משנת 1986. ICAN v. HHS, No. 18-cv-3215 (S.D.N.Y.) תרגום השאילתה ופסק הדין כאן.


> המינהל למזון ותרופות (FDA) מאשר כי אין בידיו ניסויים קליניים, התומכים בהזרקת חיסון שפעת או חיסוני Tdap לנשים הרות. ICAN v. FDA, No. 18-cv-11237 (S.D.N.Y.) תרגום פסק הדין כאן.


> ה-NIH מודה כי כוח המשימה לחיסוני ילדות בטוחים יותר, לא נתן המלצה אחת לשיפור בטיחות החיסונים במהלך התקופה המדוברת. .(ICAN v. NIH, No. 18-cv-2000 (S.D.N.Y


> ה-FDA, על פי בקשת FOIA מטעם ICAN, סיפק, בסופו של דבר, את הניסויים הקליניים עליהם הסתמך במתן רישיון לחיסון ה-MMR הנוכחי, מה שחשף, כי ניסויים קליניים אלה כללו בסך הכל, פחות מ-1,000 משתתפים והרבה יותר תופעות לוואי מכפי שהודו בעבר.


תרגום הפסיקה [מקור]:


מקורות:

1. https://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/autism.html 2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16685182; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25398603; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=16547798 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1448378/ 3. https://www.cdc.gov/vaccines/schedules/downloads/child/0-18yrs-child-combined-schedule.pdf 4. https://www.icandecide.org/wp-content/uploads/2020/03/Stipulation-and-Order-Fully-Executed.pdf 5. https://www.icandecide.org/wp-content/uploads/2020/03/Stipulation-and-Order-Fully-Executed.pdf 6. https://www.icandecide.org/wp-content/uploads/2020/03/Stipulation-and-Order-Fully-Executed.pdf 7. https://www.icandecide.org/wp-content/uploads/2019/12/001-COMPLAINT-against-Centers-for-Disease-Control-and-Prevention.pdf 8. https://www.nap.edu/read/13164/chapter/12?term=autism#545 9. https://www.nap.edu/read/13164/chapter/12?term=autism#545 10. https://www.nap.edu/read/13164/chapter/12?term=autism#545 11. https://www.cdc.gov/nchs/products/databriefs/db291.htm


433 просмотра0 комментариев

Недавние посты

Смотреть все

טאבו

bottom of page